El dia 5 a les dotze del migdia, a l’església de la canònica va tenir lloc l’audició de fi de grau d’Anna de la Rica (violí), Sergi Escolà (viola), Berta Inglavaga (violoncel), Anastasia Mostishko (piano) i Aran Sala (acordió), tots ells alumnes pontsicans del Conservatori Professional i Escola de Música de Cervera.

Amb l’ànim de compartir el resultat del seu treball amb la nombrosa assistència, ens oferiren un variat repertori que anava des de sonates i preludis de la flor-i-nata musical –Bach, Beethoven, Vivaldi i Toldrà– a una bossa nova de Vlasov, passant per la preciosa sardana per a piano del recordat pontsicà de cor Lluís Guzmán. Sota la coordinació de Xavier Balcells foren acompanyats al piano pel professor del conservatori Jordi Castellà.

A la tarda d’aquell dia també es feu el concert de jazz del prestigiós quartet Òscar Latorre, format pel mateix Latorre, trompeta; Iannis Obiols, piano; Giuseppe Campisi, contrabaix, i Jordi Pallarès, bateria, que l’emprengueren amb temes del seu disc “A Pathway To Become”, en què interpreten música influenciada pel jazz, però també de contemporània i popular, com “El cant dels Ocells”.

Cal dir que Latorre ha estat considerat com un dels trompetistes amb més projecció de l’escena actual, va descobrir la trompeta als sis anys i des de llavors no l’ha deixat. Entre altres llocs ha residit a Basilea, on ha format part del prestigiós programa Focusyear 20 al Jazzcampus de la ciutat alhora que ha compartit profitoses experiències musicals amb músics de renom internacional com Jorge Rossy, Guillermo Klein, Kurt Rosenwinkel, Wolfgang Muthspiel i molts altres. També ha format un trio amb l’esmentat Pitarch a la bateria i Marc Cuevas al contrabaix, així com de la Martín Leiton Big Band i altres grups de jazz de força prestigi, sense oblidar les coprotagonitzades amb altres professionals com d’Andrea Motis, Joan Chamorro, Ignasi Terraza, Josep Traver o Ramon A. Rey a la sala Jamboree.

Un dels darrers actes del mes de maig dins la programació del Mil·lenari s’esdevingué el dia 25, en què la canònica acollí una recreació històrica en forma d’acció teatral a càrrec del Grup de Teatre de Ponts i Domise, en què intervingueren una bona colla d’actors i figurants locals i de la contrada amb l’objectiu de recrear el judici que va tenir lloc l’u de novembre de 1024 a l’església de Sant Pere, que enguany commemorem.

En aquest acte que possibilità l’Ajuntament, els Amics de Sant Pere i el Patronat de Sant Ermengol de la Seu d’Urgell, s’hi aplegà una autèntica munió de gent (més de 350), ja que es tractava de posar llum envers aquest esdeveniment que assenyala l’inici ‘oficial’ de l’església a través de l’escenificació del primer judici –documentat– que hi va tenir lloc.

La posada en escena va tenir lloc al lateral de tramuntana del temple, que gràcies a una il·luminació escaient i attrezzo que recordaven aquell temps (torxes, domassos, fanals i seients) constituí el decorat idoni per on desfilaren els seus protagonistes, que anaven vestits amb indumentàries que es podia relacionar amb les de l’època… Fou en aquest indret on dugueren a terme la representació d’un quadre de l’obra dramàtica de l’autor teatral i promotor cultural Esteve Albert “El Retaule de Sant Ermengol”. En finalitzar la representació els assistents van poder gaudir d’un refrigeri que se’ls oferí en un hostal recreat de l’època medieval que l’organització havia emplaçat al bell mig de l’esplanada de la canònica, en què hom va poder gaudir d’especialitats gastronòmiques típiques d’aquell temps.

Entrada similar